Skördare

nån som kör timberjack 770 ?

7 inlägg 6059 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

nån som kör timberjack 770 ?

Ellingsson  
#50857 nån som kör timberjack 770?,jag undrar en sak om datorn,på den som jag kört är det ett usb minne som glappar lite och när det gör det så funkar TMC att funka,det är något glapp i usb minnet,så jag undrar om man bara kan föra över grejjerna på usb minnet till datorn så man slipper detta fel?,eller om det är nåt annat fel?..


Mvh



   TS
Användarvisningsbild

Re: nån som kör timberjack 770 ?

Thunborg  
#50864 Nej vi andra kör manligare maskiner :lol: :lol: :lol:
Nej skämt och sido , menar du att usb minnet sitter i och överför information kontinuelit, låter märkligt eller så missförstod jag dig. Kör själv inte john deere men är det någon egen dator i 770 , är det inte samma i alla john hjort maskiner :?:

Rättelse !! John deere = Timberjack same colour, diffrent name :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: nån som kör timberjack 770 ?

Ellingsson  
#50892 jo det verkar som att det usb minnet ligger och skickar hela tiden...jo det är väl samma dator som dom nyare i den här 770..

   TS
Användarvisningsbild

Re: nån som kör timberjack 770 ?

Spidde  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50902 Är det en 300 dator? Låter som Usb backupen.
:???: Det går att ställa om så det sparar till hårddisken istället, men då förlorar man ju poängen lite grann.
Glappar det i minnet eller i anslutningen?

Avatar Fallback

Re: nån som kör timberjack 770 ?

Ellingsson  
#50918 ja det är nog fan backupen,för den sa nåt sånt i går om att den skulle lagra backupen på C: i stället..men jag kan alltså bara ta ett nytt usb minne och byta ut det ? och försöka lägga in det som finns på det trasiga på typ hemmadatorn?

   TS
Användarvisningsbild

Re: nån som kör timberjack 770 ?

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50986 Görs inte backupen på ett minneskort? Så är det då på vår 300 dator.

Användarvisningsbild

Re: nån som kör timberjack 770 ?

rocky  
#52846 Ska räcka att man stoppar i ett nytt usb minne och ändra adressen från hårddisken till minnet. Vill man ha den gamla informationen så är det bara att kopiera den från det gamla usb minnet till det nya. Men informationen kan vara skadad om det har glappat när informationen sparades. Hade programkrasch på en 810d för någon vecka sedan och den sparar ingen backup så det var bara att börja med kraninställningar mm

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).