Skördare

Handsfree metoder!

42 inlägg 14148 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40808 och föresten om man måste sitta me peltorlurar i hytten e de inte dags att fundera på annan maskin som e lite tystare då??

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40810
Lukas_Lundstrom skrev:och föresten om man måste sitta me peltorlurar i hytten e de inte dags att fundera på annan maskin som e lite tystare då??


jag har hörselskydd i maskin för telefon skull, inte för att maskin dånar.

Användarvisningsbild
masterchief  
#40818 Samma här, absolut inte för bullret 8)
Jag upplever Rottnes 5000 serie som väldigt tyst i hytten.
Bra mycket tystare än många moderna skotare jag suttit i.

Användarvisningsbild
Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40821 tycker att de skulle bli för de första tungt och svettigt å klumpigt att sitta me såna dagarana i ända men sen e de ju åxå så att man hör inte maskinen alls på samma sätt... men var och en får ju göra som dom vill...

Användarvisningsbild
Knegarn  
#40824 peltoren är där för telefonens skull :D när det gör tillräckligt ont i örat klämmer jag fast dom på backspegeln.

   TS
Användarvisningsbild
kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40831 Jag kör med "aktiv hållare" SonyEricsson hållare med ström, mic + högtalare och även yttre antenn på de äldre lurarna som tex w810i.
På de nyare c702i så har SE skrotat yttre antennen.

Fördelen att man slipper "duokortet", men nackdelen att man kan få kontaktproblem (smuts) mellan telefon o hållaren..

Kommer nog att montera en fast lur i maskinen, med tvillingkort.

I bilen sitter en orginal blåtandsHF med mic o högtalare o rattkontroll.

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40952 Finns inget bättre alternativ än ett bluetooth headset i örat anser jag.... Man märker ju knappt av det alls.
I maskinerna har vi annars fast nokia 810 med svanhalsmikrofon och högtalare.

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41044 Det har vi med. Men den vi pratar med har oftast väldigt svårt att höra när vi pratar i mikrofon. Lyfter man på lurn fukar det kanon. Har bytt mikrofon 2 gånger också utan att det blivit bättre.

Valmet 890 skrev:Finns inget bättre alternativ än ett bluetooth headset i örat anser jag.... Man märker ju knappt av det alls.
I maskinerna har vi annars fast nokia 810 med svanhalsmikrofon och högtalare.

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41045
Valmet860.1 skrev:Det har vi med. Men den vi pratar med har oftast väldigt svårt att höra när vi pratar i mikrofon. Lyfter man på lurn fukar det kanon. Har bytt mikrofon 2 gånger också utan att det blivit bättre.

Valmet 890 skrev:Finns inget bättre alternativ än ett bluetooth headset i örat anser jag.... Man märker ju knappt av det alls.
I maskinerna har vi annars fast nokia 810 med svanhalsmikrofon och högtalare.


samma problem, ett par samtal sen så var mikrofonen dålig.

Användarvisningsbild
Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41059
Engstrand skrev:Hörde häromdagen att nokia kommer att sluta med sin "fasta" telefon. Mig veterligen är det den sist som gör stationärt monterade GSM.

Vad kan en fast telefon kosta då?

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41082
Henrik K skrev:
Valmet860.1 skrev:Det har vi med. Men den vi pratar med har oftast väldigt svårt att höra när vi pratar i mikrofon. Lyfter man på lurn fukar det kanon. Har bytt mikrofon 2 gånger också utan att det blivit bättre.

Valmet 890 skrev:Finns inget bättre alternativ än ett bluetooth headset i örat anser jag.... Man märker ju knappt av det alls.
I maskinerna har vi annars fast nokia 810 med svanhalsmikrofon och högtalare.


samma problem, ett par samtal sen så var mikrofonen dålig.


Nog måste ni ju ha någon dålig mikrofon då?!?! Våra hörs då utmärkt, pratar även mycket med andra som kör och pratar i maskintelefon med mikrofon och det hörs då hur bra som helst.

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41098 Ska fota min mikrofon imorgon, så kan vi se om vi har samma.



Nog måste ni ju ha någon dålig mikrofon då?!?! Våra hörs då utmärkt, pratar även mycket med andra som kör och pratar i maskintelefon med mikrofon och det hörs då hur bra som helst.[/quote]

Användarvisningsbild
Thunborg  
#41102
Valmet860.1 skrev:Ska fota min mikrofon imorgon, så kan vi se om vi har samma.



Nog måste ni ju ha någon dålig mikrofon då?!?! Våra hörs då utmärkt, pratar även mycket med andra som kör och pratar i maskintelefon med mikrofon och det hörs då hur bra som helst.
[/quote]

Måste bara hålla med vi har 3 st Nokia 60.. den äldre modellen som funkar perfekt , ett litet bekymmer är att displayen slocknar på den ena ibland 😡 men det är bara att lägga fingret pån så hoppar den igång, det funkar att ringa hela tiden 8)

Avatar Fallback
Vikman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41113 vi ha fasta 810:or i maskinerna och själv kör ja me bluetooth och bägge funkar kanonbra

Användarvisningsbild
totte  
#41118
Thunborg skrev:
Valmet860.1 skrev:Ska fota min mikrofon imorgon, så kan vi se om vi har samma.



Nog måste ni ju ha någon dålig mikrofon då?!?! Våra hörs då utmärkt, pratar även mycket med andra som kör och pratar i maskintelefon med mikrofon och det hörs då hur bra som helst.


Måste bara hålla med vi har 3 st Nokia 60.. den äldre modellen som funkar perfekt , ett litet bekymmer är att displayen slocknar på den ena ibland 😡 men det är bara att lägga fingret pån så hoppar den igång, det funkar att ringa hela tiden 8)[/quote]

Är det en 5110 med stubbantenn? hade en sån med det problemet, jag skar till en liten gummistrimla och la på kanten på displayen innanför skalet så att skalet trycker emot displayen när man sätter dit det. Funkade rätt bra sen i ett år. Jäkligt bra telefon annars. Ooops, såg just att det står 60, men knepet kanske hjälper på den också.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).