Skördare

Ny skogmaskintillverkning i Sverige?

18 inlägg 19207 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ny skogmaskintillverkning i Sverige?

Mannfolk  
#477070 Profin är väl enda maskin med 25bar mottryck i returen? Vad har andra tillverkare 40bar?

Avatar Fallback

Re: Ny skogmaskintillverkning i Sverige?

Barre  
#477102
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Ja, det ska bli intressant att följa detta.
Nokka Profi verkar vara en kompetent skördare också, vad tycker du om din hittills Barre?

Nöjd hittills men har bara precis fått hem den. Det är gamla modellen årsmodell 2002:a. Är dessutom helt novis. Kört några timmar i simulator sen tidigare. På Komatsu där jag arbetar samt vimek som jag funderade på ett tag. Har kört några timmar bara och väntar på att få hjälp att komma igång av en bekant. Vill ju inte köra sönder det första jag gör. Storleken är lämplig anser jag som mest tänkt köra i gallring för eget behov. Annars verkar ju Malwa fin också om man har råd att köpa nytt. Men får jag nu servicen mindre än en timme hemifrån är det ju suveränt. Det höjer värdet på maskinvalet.

Avatar Fallback

Re: Ny skogmaskintillverkning i Sverige?

Barre  
#495611 Håller på att gallra i en 60 årig granskog. Maskinen är verkligen smidig. Men det börjar gå tungt med kedjor i djupsnön. Band är nog att föredra.
IMG_20180203_090632_12.jpg

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).