Skördare

Dsp 4000 fel

2 inlägg 2363 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dsp 4000 fel

Lidatosse  
#433122
1485361135_img_2838.jpg
1485361135_img_2838.jpg
1485361135_img_2838.jpg
Hej jag har ett problem som jag kan tänka mig att fler har som kör Dsp .. när man vrider på huvudströmbrytaren ska det bli ett litet pling o apt datorns diod data ok lyser grön .. men min vill inte göra detta när det. Varit lite fuktigt eller kallt som det oftast är när man vill hugga i skogen .. det hjälper ibland om man är hemma med maskinen o kan sätta i en cupevärmare eller om jag vill köra på sommaren .. någon som har en idé om en lösning ... ??? Har skruvat isär den nu men ser inga fel. Trött på att plocka ut allt o värma i pannrummet innan jag ska köra . Vore tacksam för tipps



   TS
Avatar Fallback

Re: Dsp 4000

Swall9  
#434178 Hej. Har likadant problem med min DSP 4000 som sitter i en Rottne 5000, har pratat med en som heter Roland Karlsson på Rottne, och han säger att en del apt datorer blir sådana utan att de kan hitta varför. Min har varit nerplockad och rengjord och kollat lödningar. Utbytes enhet ligger/låg på 8000:-. Jag brukar göra så att när apt datorn inte startar, så plockar jag ur den ifrån lådan och lägger på ett kupén munstycke och låter varmluft blåsa på det så det blir lite varm. Sen hoppar den igång.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).