Skördare

svärd & kedjor

20 inlägg 10133 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Henrik86  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28670 vi kör på oregon svärd och kedjor fungerar bra.
Tycker det är bra bett i kekjorna som håller länge

Användarvisningsbild
Golddigger  
#28671 Oregonsvärd samt Oregonkedjor till Logmax 5000 slipar själv på en Marcusson

Användarvisningsbild

Svärd

Valmet Anders  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28758 har lite av varje när det gäller svärden, just nu kör jag på valmets röda(iggesunds) å dom tycker jag fungerar bra, har även svarta sådana och oregon.

några jag inte tycker funkar så bra är GB titanium svärden, de har en tendens att slå fast i såglådan för att de fladdrar så jäkla mkt :(

Sen när det gäller sågkedjorna kör jag 50-50 på Oregons Hs 2.0(eller va de nu heter)grövre länk ska det vara iaf:P å sen på Stihls RS kedja fungerar klockrent!

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28762 Jag tycker att GB funkar bäst, jag har iof inte så långa svärd(59cm) så "fladdder" problemet uppstår ju inte.däremot så tycker jag att dom e stadiga i topptrissan och bommarna. Kjedjorna är blandat.Nu sist bestälde jag Oregon för att det var de som dom hade hemma. Annars så är det Stihl och Carlton(som även kan heta GB).

Avatar Fallback
Månstorpan  
#29466 kör på windsor, både kedjor och svärd.... är nöjd men de enda e att svärden håller inte så länge, blir ingen grop bakom hjulet utan slits jämnt över hela, kan köra två veckor på ett svärd innan de är dags å ta hem å slipa dom.. men ha nog att göra me kedjeoljan... sista contiernen chefen tog hem va inte alls så bra olja i tycker ja.. men men den är snart slut så hoppas på bättre olja nästa gång...

förresten byte från 1.6 te 2.0 mm för typ 1.5 år sen, stor skillnad måste ja säga... framförallt så håller noshjulen mycke bättre nu.. ha bara bytt tre svärd under denna tid där hjulet ha gett upp, varav att ja kan erkänna att ja ställt trän på två av dom iaf så mitt egna fel...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).