Skördare

Skördar lön

20 inlägg 16466 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Kotten  
#26726
masterchief skrev:
Thunborg skrev:
masterchief skrev:Man kan väl summera att en nybörjare går in på avtalsenlig lön, visar nybörjaren framfötterna så premierar man denne vid nästa lönesättning.
Tror det är rätt vanligt i den här branchen.
Får inte duktigt folk bra betalt så går de till en annan som betalar lite bättre.

Vet du masterchief vad avtalslön är numera , 3 årig utbildning premerades förr med 1 år erfarenhet 8)

Har inte exakta siffror på ingångslönen för 2008, men vad jag kan tyda så är2007års ingångslön 89kr/timme om jag tyder avtalet rätt.
Tittar man på Utskicket jag fick av skog o träfacket om genomsnittslöner så ligger 2008års skördarlön i genomsnitt på 135,19kr/timmer.
De har gjort undersökningen hos anställda med 4 år eller mer i branchen och normalarbetstid utan OB eller skifttillägg.
Skotarlönen är enligt dem 131,32kr
Manuelllönen är 125,12kr
Kan man hantera skördare+skotare så är genomsnittet 137,78kr.
Hmmm man skulle nog bli anställd :roll:


Intresant läsning.
Vet du hur man kan få tag på detta ''Utskick''

Användarvisningsbild
masterchief  
#26750 Jag fick utskicket så fort jag skaffade ett hängavtal 8)

Användarvisningsbild

Re: Skördar lön

Ängagärdet  
#438704 Nu har det nästa gått 10 år! (Vart tog de vägen?)
Hur det det ut med lönerna idag?

Avatar Fallback

Re: Skördar lön

jannee  
Avatar Fallback

Re: Skördar lön

mikehonkala  
#450824 Jag har alltid tyckt skördarförare lön var högre i de nordiska länderna. Här operatören med den högsta skicklighet kommer att betalas 200 till 275 kronor utan skolgång. förväntas arbeta mer än 8 timmar per dag men.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).