Skördare

Kartprogram skördare?

12 inlägg 5703 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kartprogram skördare?

Dieselclaesson  
#342717 Tjenare, köpt en jd 1070 med arcpad 7 på, skulle vilja ha tag i kartor till den över egna fastigheten, och även för bortakörningar. Någon som vet? Mvh mattias



   TS
Användarvisningsbild

Re: Kartprogam?

Fredrik Reuter  
#342743 Hej,
Kartor som funkar i ArcPad kan köpas av Metria.
Alt. beroende på vart du bor så kan du säkert flörta med någon virkesköpare som har GIS program som stödjer export till ArcPAD, men då måste du kanske sälja virket dit... :wink:

Användarvisningsbild

Re: Kartprogam?

Dieselclaesson  
#342754 Säljer till södra och inköpare där har ingen aning om vart man kan få tag i det.. Eller är det bara för jag säljer leverans virke, för han vill inte ge mig en appteringsfil heller då den nuvarande inte fungerar alls :(

   TS
Avatar Fallback

Re: Kartprogam?

torpöbo  
#342756 Min erfarenhet av södras apteringsfiler är att man alltid fick sitta och göra om dem för att de inte fungerade i maskinerna.

Användarvisningsbild

Re: Kartprogam?

Dieselclaesson  
#342759 Ja, sen gör dom bara uppdrags filer med. Inga leverans virkes filer, snackade med han som gör filer men ingen som vill ha ansvaret o göra en fil :(

   TS
Avatar Fallback

Re: Kartprogam?

novis??  
#342783 bytbort södra då eller finns de bara dom?nog fan ska dom tillhanda hålla lite service fast dom är en maffia org :grin:

Användarvisningsbild

Re: Kartprogam?

kjetilroeste  
#342833 Problemer med apteringsfil? Jeg fin-tuner og får apteringsfilene til å gå bra.
Send meg gjerne en epost på vedogskog@gmail.com :)

Användarvisningsbild

Re: Kartprogam?

rocky  
#343010 Kartor:
Om någon inspektor eller liknande kan skapa kordinatsatta jpg filer så kan du använda dom om du lägger till en prj fil som hör till arcpad så är det inga problem att få det att visas i arcpad.

Användarvisningsbild

Re: Kartprogam?

rocky  
#343015 Apt fil:

Vad är det för skillnad på en uppdragsfil och leveransfil? Alla maskiner som kör åt södra ska rapportera sitt virke och vara krönta om det är slutavverkning. Så länge du har ett leverantörsnummer och kontrakt spelar det väl ingen roll vilken sorts apt fil det är?

Användarvisningsbild

Re: Kartprogram skördare?

Dieselclaesson  
#369380 Andra längder på leveransvirket, lyckades få tag i en fil tillslut när ja hotade sälja till annat bolag :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kartprogram skördare?

Fredrik Reuter  
#369387 Vad bra! Fast synd att det ska behöva gå till hot...

Avatar Fallback

Re: Kartprogram skördare?

alfha  
#369785 Har oxå varit med om detta med apt-fil o karta. Säljer med till södra.
De kan göra apt-fil för lev virke om de vill. Det verkar handla om vilka kontakter man har med avverkledaren.
Har dock ej ordnat karta än.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).