Sida 1 av 6

John Deere G-series (1470G)

Postat: tis 05 maj 2015, 11:31
av Simba
Bokstavsbyte på gång hos John Deere först ut blir 1470G

Hoppas att han visas på Nolia,annars till höstens mässor. :mrgreen:

Re: John Deere G-serie

Postat: tis 05 maj 2015, 11:35
av Fredrik Reuter
Ok. Varför hoppas "F" över då?
Eller vill de göra en grej av att det är en ny serie på "G"... :lol:

Re: John Deere G-serie

Postat: tis 05 maj 2015, 14:04
av Simba
Vet inte,kanske för många olämpliga ord som börjar på F :grin:

Re: John Deere G-serie

Postat: tis 05 maj 2015, 14:35
av Fredrik Reuter
Ok, spännande.
Blir det FT4 / Steg 4 motorer i G-serien tro?

Re: John Deere G-serie

Postat: tis 05 maj 2015, 16:10
av Fredrik Reuter
Undrar om de kommer spinna vidare på denna i JD 1470G ?

:wink:

Re: John Deere G-serie

Postat: tis 05 maj 2015, 17:47
av Simba
På dom finska forumen har debatten gått hela vintern om efterföljaren till it4 ska heta f lr g men nu verkar g ha segrat :mrgreen:
It4 var ju ett mellansteg för att klara avgasreningen utan adblue
Deere har satsat mycket på den här nya motorn och det som höts är positivt.
Framförallt ska bränsleekonomin förbättras enligt tester från jordbrukstraktorsidan.
Annars väl inget tokrevolutionerande,ch9 kran och 415 ska ta upp kampen med dom röda som verkar gå väldigt bra nu

Re: John Deere G-serie

Postat: fre 08 maj 2015, 10:20
av jelu777
det ä nog panik hos jd nu. it4 slukar diesel, det går saktare att tömma tanken genom bottenpluggen än att ha motorn igång.

Re: John Deere G-serie

Postat: tis 12 maj 2015, 17:17
av Simba
Motortypen så där har jag för länge sen tappat bort mej bland dom olika stegen,men är alltså en Adblue-EGR kombination som gäller nu,1270 o 1470 först ut och nyleveranser från i höst.
Utseendemässigt är det inte nå stora skillnader,lite förändrad motorhuv för att få plats med mer skrot,ja och förstås priset ändrar,nån ska ju betala för den "renare" miljön,ryktas om en höjning ca 20000 euro

Re: John Deere G-serie

Postat: tis 12 maj 2015, 17:44
av Valmet 890
Hehe vilket huv dom ska ha då... Är ju redan på it4 som en ladugårdsvägg :-P

Re: John Deere G-serie FT4

Postat: ons 27 maj 2015, 18:12
av Fredrik Reuter
Hej,
Nu har JD laddat upp en video om G-serien, Mikado skapade en tråd om detta här: John Deere G-Serie - More than a Machine

Re: John Deere G-serie

Postat: mån 01 jun 2015, 18:24
av novis??
photoshoppad gammal e utan nyheter kör vi mtv klippning :lol:

Sv: John Deere G-series (1470G)

Postat: fre 16 okt 2015, 13:46
av Fredrik Reuter
En liten uppdatering efter att jag haft ett intressant samtal.
Enl insatta så kommer G-serien visas i november 2015 i Sverige. Det kommer vara som Simba skriver JD 1470G tillsammans med JD 1910G, skotaren och de kommer visas med start 5 November i Jönköping (JD servicecenter) sedan Säffle, Örebro, Alfta, Älvsbyn och Dorotea.

Jag har försökt nå John Deere för lite mer information men inte lyckats ännu. På deras sajt finns inga datum eller dylikt ännu, ej heller specar eller bilder på den nya G-serien.

Vet du mer om datum etc för visningarna så skriv gärna här.

Hur ser det förresten ut i Finland @simba har de börjat visats där?

Re: John Deere G-series (1470G)

Postat: fre 16 okt 2015, 20:49
av Simba
Inga visningar här ännu,men är G som är på line på fabriken.
Ska va rejält bättre vrid än It4,ny el bla

Re: John Deere G-series (1470G)

Postat: fre 16 okt 2015, 21:00
av Valmet 890
Finns johndeere fortfarande? Dom varken syns eller hörs till....

Re: John Deere G-series (1470G)

Postat: fre 23 okt 2015, 23:26
av Fredrik Reuter
Hej,
Nu har JD Sverige släppt lite mer information på deras sajt.
Inga direkta nyheter utifrån vad vi diskuterat har släppts ... än.

Det är FT4 motorn som är det stora i G-modellen av 1470 vad det verkar. Den har samma grundbeteckning som motorn som sitter i Rottne H21D (6090), men de plockar inte ut lika mycket effekt ur den, 200kW mot 227kW hos Rottne.

Än dock så ska detta vara 5,3% mer effekt än vad som 1470E IT4 ger.
Vridet ska också vara förbättrat, +5,2% till 1.315NM jämfört med 1470E IT4.

Annars verkar det vara kombinationen av C-EGR och SCR (Urea, AdBlue) som gäller, det är samma som Rottne H21D, men inte samma teknik som ex Komatsu och Ponsse använder sig av då de kör med ren SCR teknik utan EGR.

Annars verkar det som att hytten i nya G-serien kan fås både som svänghytt och fast hytt. Likt skotarna från John Deere i så fall.

Bilder och mer videos verkar vi få vänta på, eller ja, det finns några bilder på länken nedan för den som vill se.

http://www.deere.se/sv_SE/products/equi ... 1470g.page?