Skördare

Problem med EGS400

3 inlägg 2446 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem med EGS400

Nisse588  
#314272 Bytte krankabel på min Rottne 2004.Innan bytet fungerade allt men fick spel om man ruskade i kabel till aggregat, nu efter bytet får jag inga funktioner som går över noden att funka.Noden lyser grönt och jag har fullspänning till noden har även summrat alla kablarna och kollat med elschemat alla kablar verkar sitta rätt. Nedre knivar och matning o givare funkar .Någon som har nån ide?



   TS
Avatar Fallback

Re: Problem med EGS400

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#314332 Hade liknande fel på min 2004 en gång i tiden. Då var det sio-kortet som var kass. Ska finnas en diod på sio-kortet, tror det är fjärde nedifrån räknat som heter data är den grön eller röd?

Användarvisningsbild

Re: Problem med EGS400

bodaedet  
#314340 Det kan, tro det eller ej fortfarande vara noden. Min lyste grönt men var kass ändå. Ett slag med slägghammaren på utsidan aggregatet så gick den ett tag igen. Fick byta tillslut ändå, två gånger. Sedan fick jag se att strömkabeln till noden var skavd, gick emot gods då och då, men aldrig så mycket att säkringen gick. Det var troligtvis det som knäckte dem. Lycka till.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).