Skördare

Nokka profi köp?

18 inlägg 15208 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nokka profi köp?

Seb macahan  
#306652 Snabbast går det nog med en stickvägs maskin med 10-12m kran. Sen är ju min motfråga om snabbast är bäst för dig eller skogen. Min maskin har jag för en stor anledning att kunna gallra mellanzonen ordentligt.

Användarvisningsbild

Re: Nokka profi köp?

bodaedet  
#306683 Hur går det att köra slinger när det är snedlut med tigern.
Har H8 nu och det funkar ju ypperligt med hjularmarna. Går i bytartankar nu, och det är beståndsgående som gäller enligt uppdragsgivaren. Inbillar mig att komforten är bättre i en 8hjuling. Det är just det med terrängen som oroar mig.

Användarvisningsbild

Re: Nokka profi köp?

Seb macahan  
#306739 Jag tycker det går bra, maskinen är otroligt stabil, sen försöker jag o lägga stråken så mycket som möjligt mot branten. Jag hade en h8 förare som hjälpte mig lite med Dasa och han var imponerad av hur stabil maskinen var. Framförallt som oftast då är det bara o lägga foten lite på gasen så midjelåset släpper så går kranen ner o traktordelen står kvar. Jag köpte den delvis för sin "beryktade" stabilitet som beståndsgående. OT ber om ursäkt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).