Skördare

Komatsu 951

29 inlägg 32755 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Komatsu 951

jelu777  
#291385 Vill veta allt om nya Komatsu 951 !! ryktet är att komatsu 951 ska ersätta 941 an. Ändras kran så den sitter på taket är den åttahjulig +?? äre nån som har mer om den?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

Fredrik Reuter  
#291583 Hej,
Nu börjar det röra på sig...


Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

Fredrik Reuter  
#291589 Två trådar finns om denna nyhet. Vi får se om vi slår dem samman senare. Här är den första tråden: viewtopic.php?f=10&t=20342

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

Kse  
#291591 Ja det var inte mycket man fick se, spännande att se vad som kommer. :-ss

Avatar Fallback

Re: Komatsu 951

Blivande snickare  
#291617 Det var ju ingen teaser för nån maskin!
Snarare deras nya klädkollektion... 😡

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

Jonte86  
#294130 Ja dom vill inte avslöja för mycket. Jag såg en liten bild på 951:an i morse. Motorplåten har blivi längre och ser mera ut som från en Ponsse Scorpion. Futuristisk och rund. Förarhytten ser ut som en blandras av Komatsu och John Deere. En enda böjd framruta, ingen takruta. Och så 3 grova balkar i bakrutan. Inga svarta komatsu-dekaler bara en helt röd hytt. Som ser ut som ett barn skulle ha byggt den i plast. Samma sak med motorhuven.. Ganska så ful pjäs om man frågar mig. Hoppas dom fått några förbättingar också.

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

Skogsfrost  
#294138 Såg också bilden. En viktig detalj. Det blir visst en parallellförd kran på 951an.

Avatar Fallback

Re: Komatsu 951

jelu777  
#294412 KOmtsu 931
tre hydraulpump

   TS
Avatar Fallback

Re: Komatsu 951

pperala  
#294828 God Morgon!

Titta på nyheten om 951:
http://www.lantbruk.com/skog/varldsprem ... a-skordare

Avatar Fallback

Re: Komatsu 951

öronbak  
#294833 Jaa där ser man.

Dä va många som skrev hur maskinerna skulle se ut i förväg!! Sen kom sanningen fram i både i Atl och lantbruksnytt.................

Priset är satt strax under 5 mili...... Det bara beställa :wink:


Och regnet faller ned i dag med i östgöta länet........ :lol:

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

Skogsfrost  
#294834 Då återstår frågan om de ska släppa 8-hjulingen som det har snackats om? :((

Avatar Fallback

Re: Komatsu 951

mannen  
Avatar Fallback

Re: Komatsu 951

axwell  
#294876 http://www.lantbruk.com/skog/varldsprem ... a-skordare
Från samma visning som ATL

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

stegmaster  
#294890 En fundering från en som vet stort sett inget om skördare.
Varför gör man 4 så pass lika modeller i storlek och vikt och antal axlar??
Verkar ju konstig om en grävmaskintillverkara endast skulle tillverka maskiner mellan 17-24tonn vikt.
Vore inte en på ca 6t en ca 10-12t ca 18t och 24t vore mer naturligt?? :???:

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 951

Fredrik Reuter  
#294936 Hej,
Det är en mycket intressant fundering Stegmaster. Vi har tagit upp det förut och jag hoppas vi fortsätter dryfta detta.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).