Sida 2 av 2

Re: JD H415

Postat: mån 18 maj 2015, 22:53
av mikado
Led ramp....

Re: JD H415

Postat: ons 20 maj 2015, 20:00
av rocky
Ser helt okej ut men den blir inte för stark så det bländar i kran mm?

Re: JD H415

Postat: ons 20 maj 2015, 20:03
av rocky
Vikt på 480c med flerträd och rotator samt länk 1600kg+
Så 415 med flerträd och rotator samt länk bör hamna närmare 1800kg.

Re: JD H415

Postat: ons 20 maj 2015, 20:09
av mikado
rocky skrev:Ser helt okej ut men den blir inte för stark så det bländar i kran mm?

Det går helt okej....

Re: JD H415

Postat: ons 20 maj 2015, 20:12
av mikado
rocky skrev:Vikt på 480c med flerträd och rotator samt länk 1600kg+
Så 415 med flerträd och rotator samt länk bör hamna närmare 1800kg.

Kan bara säga att den lyfter H415 på ful arm!

Re: JD H415

Postat: tis 10 nov 2015, 00:06
av rocky
Hur fungera dessa aggregat med flera hastigheter på matningen? Är ni nöjda eller strular det? Har själv hört båda versioner så vad har ni för synpunkter?

Re: JD H415

Postat: tis 10 nov 2015, 00:12
av Fredrik Reuter
Ja, det är en spännande fråga.
Jag fick en förevisning hur det fungerade på ett 415 för några veckor sedan.
Naturligtvis har jag glömt exakt hur det var, men det är tvåväxlade matarvalsmotorer och dessa styrs så de upplevs som treväxlade ... Var det så?

EGS 705 på Rottne H21d tror jag "bara" har tvåväxlade matarvalsmotorer och även bara två växlar, hög eller låg, som styrs av aktuell matarhastighet.

Re: JD H415

Postat: tis 10 nov 2015, 00:35
av rocky
Ja lite därför jag ställde frågan. Verkar vara få som vet hur det fungerar (även inom jd)

Re: JD H415

Postat: tis 10 nov 2015, 11:36
av Kronan
Hallå. På H415 är det 2 växlade motorer från Sampo. Ventilen styr sedan motorerna så aggregatet har 3 växlar.

Re: JD H415

Postat: tis 10 nov 2015, 16:47
av rocky
Okej tack för info. Hur upplevs dessa växlar i olika medelstammar samt per träd. Märks skillnaden eller hur upplevs det? Lika så med inställningar till växlarna?

Re: JD H415

Postat: tis 10 nov 2015, 17:44
av Kronan
Man ser bara att aggregatet ökar.
Växlarna ligger förprogrammerade i programmet. Man kan köra automat eller manuell. Man kan välja vid vilka diameter klasser man vill att dom ska öka/ minska hastigheten.

Re: JD H415

Postat: tis 10 nov 2015, 20:41
av rocky
Okej men märks det skillnad i slutändan?

Re: JD H415

Postat: tis 10 nov 2015, 20:47
av Kronan
Med multispeed ser du verkligen stor skillnad. Även på bränsle förbrukning.
Vad kör du för aggregat idag?

Re: JD H415

Postat: tis 10 nov 2015, 22:49
av rocky
Ja det låter ju helt bra. Idag kör jag 480 och 414. Vad körde ni innan?

Re: JD H415

Postat: tis 25 dec 2018, 09:41
av Valmet 890
Nå ni som kör 415, nu har ni väl lite timmar på dom? Hur funkar det? håller multispeed motorerna?