Skördare

Prislistor Dasa 380

5 inlägg 3827 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Prislistor Dasa 380

vsm  
#263018 Hej !!

Finns det någon här ute som har en kabel passande mellan en Dasa 380 och en bärbar dator ?? Mitt minneskort finns ej längre med oss och min enda chans att få in nya prislistor utan att knappa manuellt är hoppet till denna kabel !!!

Har pratat med Dasa och dom har inte dessa grejor kvar i sitt sortiment..

Gustav



   TS
Avatar Fallback

Re: Prislistor Dasa 380

ValmetNicke  
#263864 Det finns pc card med USB ingång på nätet kommer ej på vilken sida det var på. Har för mej att den kosta ca 150kr. Köpte en till min dasa 4

Avatar Fallback

Re: Prislistor Dasa 380

vsm  
#263916 Tjena valmetnicke !!
Du får gärna ta en funderare på var du köpte den , har letat men utan resultat , har köpt kablar och diverse omvandlare för att få ihop det med min bärbara dator men jag får det inte att fungera !! Puhh jag ger upp snart , har kämpat med allt externt på maskinen länge nu och hoppades på lite bra körning snart men får som sagt inte ordning på detta med prislistorna / överföring !!
Gustav

   TS
Avatar Fallback

Re: Prislistor Dasa 380

ValmetNicke  
#263921 Pix mania.se och sök pcmcia adapter

Avatar Fallback

Re: Prislistor Dasa 380

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263959
vsm skrev:Tjena valmetnicke !!
Du får gärna ta en funderare på var du köpte den , har letat men utan resultat , har köpt kablar och diverse omvandlare för att få ihop det med min bärbara dator men jag får det inte att fungera !! Puhh jag ger upp snart , har kämpat med allt externt på maskinen länge nu och hoppades på lite bra körning snart men får som sagt inte ordning på detta med prislistorna / överföring !!
Gustav
Mitt råd är:
Sök kontakt med Excidor.
Eller DASA och sök Krille eller PO

Du ser ingången på datorns baksida. 25-polig kontakt. Kontakt emot den behövs. Har din anslutning fel "kön" så sätt på könbytare.
Jag har för mig att det är sladd modell Nollmodem
Troligen har du 9-polig anslutning på din dator. Det kan kräva nerväxling mellan 25 till 9 polig kontakt. Detta finns i marknad.

Sen behöver du program i din dator för kommunikation. Enklast är det om du har DASA programmet File trans. Det ingår i DASA:s programpaket.

Med lite tjurighet kan du annars hämta MS Kermit. Kör på 1200 baud.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).