Skördare

Valmet 901-VMM1000-942 Ericsson

3 inlägg 4114 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 901-VMM1000-942 Ericsson

Valmet Maarten  
#255983 Hei!
Jeg har en Valmet 901 med VMM 1000 og 942 agregat.
Etter jeg har startet den får jeg bare ERICSSON i displayen og dataen starter ikke videre.
Bruker maskina nå helt manuelt men hadde gjerne dataen i orden.
Tidligere var det sånn at dataen startet etter ca 10 minuters kjøring med maskina.

Takk på forhånd!
Mvh Maarten



   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 901-VMM1000-942 Ericsson

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#256763 Hej!

Jag har för mig att det blev samma sak på min maskin när det var en trasig kondensator i VGU-232-enheten (den som VMU-512lådan sitter i). Kolla denna tråden: viewtopic.php?f=10&t=10226

I mitt fall kunde jag inte se eller ställa in några parametrar men huvuddatorn fungerade.
Dvs. aggregatet stannade uppe efter tryck på "tilt upp", förreglingen av kapen funkade, dvs. man kunde inte kapa och mata samtidigt, osv.

Avatar Fallback

Re: Valmet 901-VMM1000-942 Ericsson

Valmet Maarten  
#258877 Hej Anders!

Takk for svar og beklager seint svar.
Uten at jeg vist om ditt innlegg har jeg funnet samme feil: den kondensator som er ødelagt. Original verdier av den er: 390µF 16Volt

Ny kondensator er på plass men nå venter jeg på andre deler til Valmet for å kunne starte den, VGU virker ikke nå men det kan være at spenning er for lav fordi jeg kan ikke starte motoren nå.

Skal melde det her om alt virker igjen :-)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).