Skördare

Volvo BM Valmet 862 skördare

3 inlägg 4538 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Volvo BM Valmet 862 skördare

Mikwa  
#251163 Hej på er!
Min bror köpte just en skördare Volvo BM Valmet 862 -85 med Valmet 948 aggregat och 996 kran.
Vi skulle vilja ha tag på lite Hydraulritningar och elritningar till denna maskin, så är det någon där ute som vet var man kan köpa eller hitta dessa ritningar?

Maskinen är ej riktigt fungerande bland annat så fungerar inte kranen riktigt, det är även lite defekter på aggregatet så allt inom ritningar till skördare Valmet 862 är av intresse.
Mvh
Mikael

Ha nu en riktigt God Jul på er :smile:



   TS
Avatar Fallback

Re: Nybörjare

magne med gremo  
#255523 Hei, er i slutfasen av att handla -87 mod valmet 901 med 948 aggregat selv.Til denne maskinen er det komplette manualer. Eller du kan søke på maskinisten.net.
hør av dig så er det mulig jeg klarer å skanne inn å sende på mail.
Mvh magne

Avatar Fallback

Re: Volvo BM Valmet 862 skördare

Mikwa  
#255996 Hej Mange!
Jag tackar för svaret och skall leta lite till på maskinisten.net
Jag har kanske fått tag på lite ritningar av en som hade en likadan maskin i närheten, men maskinen står på hans sommarställe så han skulle komma om med ritningarna som han hade om några veckor.
Men jag hör av mig om hur det går och hittar jag något så skall jag lägga upp det både här och på maskinisten.
Mvh
Mikael

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).