Skördare

ponsse ergo c4

7 inlägg 6283 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

ponsse ergo c4

sputtnick85  
#231189 Hej är det nån som kör en ponsse ergo 8w med c4 krankran är väldigt sugen på en sån.kör 931:1 med 365 idag



   TS
Avatar Fallback

Re: ponsse ergo c4

Hegdahl  
#233453 Jeg kjører Ponsse Ergo 8w til daglig. Er kjempefornøyd med maskinen. Stabiliteten med 8 hjul, sterk kran - c4 og ett helt utrolig drag i h7 aggregatet! Har kjørt litt 931 med 365 sjøl, å den klarer ikke å holde følge på skikkelig kvistete skog, men så mangler den jo også ei pumpe!

Avatar Fallback

Re: ponsse ergo c4

rottneh14  
#234068 Hei! Kjører Rottne h14 daglig ! Nå skal vi snart bytte . Det står i mellom ny Rottne h-14 C med 595 agregat eller en Ponsse Ergo 8 wd C4 H7. Har kjørt Ponsse før så jeg vet det går å hogge mye tømmer med. Men jeg er litt betenkt over kjøre komforten...... ikke svingbar og nivelerende hytte+ sikten da. Tips motas med takk!!! :-)

Avatar Fallback

Re: ponsse ergo c4

JohanH8  
#234162 Det er ingen tvil om at Ponssen går best når den går. Problemet er all stå tiden. Nå må man jo skru litt samme hva slags merke man kjører, og jeg er ganske sikker på at det er mye enklere å skru Rottne enn Ponsse. Hvis du sammenligner over et år tror jeg du prd like mye med Rottne som Ponsse. Men det viktigste er jo komforten, der har ikke Ponsse noe å stille opp med mot Rottne, kansje Scorpion men vet ikke om det er fjæring der. Kjører sjøl en H11c og er kjempefornøyd :smile:

Avatar Fallback

Re: ponsse ergo c4

Hegdahl  
#234165 Kjørte h14b tidligerer sjøl. Har ikke savna sving å tilt på hytta en enaste dag etter jeg fikk Ergo'n. Hytta på h14 vi hadde var slakk så den rista dessuten helt jævlig! Førermiljø helt på bånn etter min mening. Aggregatet sprakk overalt! Fikk sjelden deler til rett tid og ofte feil deler, prøvde å si ifra til Skogteknikk men det blei aldri noe bedre, derav bytte til Ponsse'n. Hadde også kjørt Ponsse før vi kjøpte Rottne'n så jeg visste på forhånd hva jeg gikk til. Kjøp en Ergo 8w med sit-rigth på stolen, du kommer ikke til å angre!

Avatar Fallback

Re: ponsse ergo c4

Hegdahl  
#234169 Jeg har mye mindre ståtid med Ponsse'n enn med rottne'n. Stadig jeg måtte stå en hel dag å vente på deler fra sverige fordi de ikke hadde deler på lager på gjerdrum. Dårligaste delelageret og helt tragisk dårlig oppfølging av problemer og garantisaker. Gikk til og med flere slanger på 595 enn det gjør på h7 nå. Mindre ståtid og utgifter, mere tid bak spakane å hogge tømmer - flere m3 over året!

Avatar Fallback

Re: ponsse ergo c4

granlien  
#235154 Har hogd en del med Ergo 6wd c33 H6 og litt med Ergo 8wd c44 H7. 8wd har veldig bra stabilitet og c44 krana er nydelig å kjøre. Mye bedre enn c4 som sprekker, utskytskjeden ryker, rullen og innvendige slanger som det tar en dag å bytte. H7 har blitt mye bedre enn det var ivertfall. Men det fortsatt trælete å skru på. Er vel det råeste aggregatet i den klassa. Men førerkomfort og servicevennlighet finnes ikke på Ponsse! Derfor kjører jeg Rottne :D Det bråker mye mer, man sitter 3m unna krana og det er kun fast hytte på Ponsse.

Delelageret i Norge er ivertfall ikke mye å skryte av. Delekatalogen på Ponsse er tragisk! Den er svært ulogisk oppbygd. Hos oss ringer de fleste servicemannen istedenfor å se i boka.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).