Skördare

hur mår??

8 inlägg 3464 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

hur mår??

Ezzelino  
#15813 Hur många är det här som kör maskin som känner värk i rygg nacke och axlar??? :x :x



   TS
Avatar Fallback
Ellingsson  
#15815 jag brukar få ont i ryggen,har tänkt gå till nån slags doktor nångång o se va dom säger men inte gjort det än

Användarvisningsbild
masterchief  
#15820 Sitter man och kör intensivt och slarvar med bensträckaren någon gång i timmen brukar jag känna mig stel i nacke och axlar.
Brukar ta en lite sträckare ca en gång i timmen samtidigt som jag stretchar nacke och axlar lite. Gör underverk.
Tror värken kommer av att man sitter och spänner sig lite omedvetet hela tiden när man ska prestera max.

Användarvisningsbild
Ezzelino  
#15839 har ju kört vimeken nu i ett år och komforten e ju inte den bästa.. Ska få en ny stol på min begäran men jag tror inte det kommer att hjälpa så mycket. Jag har ont i ryggen och nacke.

Ska få byta maskin nu till våran tigercat h09 ett tag med sitt right!!n Skönt!!

ska bli kul men en litte större maskin.

Och skönt för ryggen

   TS
Avatar Fallback
XPG  
#15927 Någon doktor hjälper inte mycket på sjuk rygg/nacke/axlar mm

Dom rekomenderar oftast bara värkmedicin 😡 , men besök en
riktigt duktig massör några gånger! Det gör faktiskt riktit gott
åt ryggen, går själv ca 1gång/mån eller var2mån!

Men som redan skrevs så e faktiskt det viktigaste att sträcka
på sig ordentligt emellanåt, men för att snabba på till en
början för att slippa ont så rekommenderar jag verkligen en
massör!

Kör dock grävmaskin för tillfället mest :? men arbetsställningen e ju densamma!

Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#15937 prova gå till en kiropraktor:D han fixade till så inte jag hade ont i axlar/nacke för ett halv år sen och känner inte någont av det nu :D

Avatar Fallback
smaland  
#15939 Byt maskin!
Finns bättre grejer att sitta i om man må väl! Sen är de som masterchief säger: ta minst en fem minutspaus i timmen och rör på dig. Det går faktiskt utmärkt att kolla över maskin. Jag brukar göra så att jag t.ex smörjer ett par punkter var går man är ute, istället för att smörja allt på en gång.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15953 Märktes en markant skillnad i komfort när vi bytte från maskin med kranen på samma platta som hytten till att ha den på "vagnen". Får in mycket mindre i hytten vid fällning etc.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).