Skördare

H480C

8 inlägg 3429 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

H480C

Hjelms  
#166026 Är intresserad att höra hur ni gjort med slangdragning från kran till aggregat, vi har skarvblocket vid rotatorn men är sugna att dra slangarna direkt in i aggregatet utan skarvblock. Men fick idag höra att de va en del som inte tyckte de funkar något bra, och satte dit skarvblock, hur har ni o hur funkar de?



   TS
Användarvisningsbild

Re: H480C

Cruiser_no1  
#166034 Vi har direkt in i agg, och det funkar bra tycker jag. Det enda vi har gjort är att sätta spiraler på slangarna så det inte bryter för hårt vid hylsan!

Avatar Fallback

Re: H480C

bäverduvet  
#166056 På john deeres mindre aggregat, framförallt 412, har dom haft en hel dekl problem med att slangarna bara går sönder på grund av att dom inte har något skarvblock. har även vart en del på valmets 365.

Användarvisningsbild

Re: H480C

Cruiser_no1  
#166061 vi har kört 2000 h med våran och bytt tryck och retur en gång, och då var det vid hylsan som dom hade börjat veckas av, därav spiralerna!

Användarvisningsbild

Re: H480C

rocky  
#166072
Cruiser_no1 skrev:vi har kört 2000 h med våran och bytt tryck och retur en gång, och då var det vid hylsan som dom hade börjat veckas av, därav spiralerna!


Är det spiraler som man sätter utanpå slangen eller hur funkar dom? Kanske en bild?

Användarvisningsbild

Re: H480C

Cruiser_no1  
#166076 Ja det kan man säga, el en lång fjäder i stål som man sätter på slangen innan man pressar den, sen drar man på den på hylsan en bit. Så blir det lite stadigare vid kopplingen precis, det är ju liten svag punkt just där!

Avatar Fallback

Re: H480C

novis??  
#166127 kört drygt3000t med slangarna direkt från kran bytt en använder en kraftigare skyddspiral som vi köper av jd mora.vill absolut ej ha tillbaka kort slangarna

Avatar Fallback

Re: H480C

Hjelms  
#166170 Vi har haft problem med el kabeln precis efter boxen i skarven, och jag tycker de skjuter för mycke slang hels dom från blocket och in i agg. Ser så mycke bättre ut när dom går direkt in, känns som de blir lite fel böjar på slangen från blocket och in annars.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).