Skördare

Matarhjulsmotorproblem Poclain

20 inlägg 9009 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Matarhjulsmotorproblem Poclain

Bajlon  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#141893 Innertube i läckoljeslagen kan ha släppt, och stryper flödet. Då åker p-boxen ut!

Användarvisningsbild

Re: Matarhjulsmotorproblem Poclain

masterchief  
#141907 Inget fel på våran H8.
Peter Fasth var ute o mätte.
Poclain har konstruerat om motorn och tydligen så håller den inte för o sitta på en H8, alternativt är det billgare komponenter i den.
Våran maskin får agera testrigg med backventiler monterade på läckoljan, något 400agregaten inte haft förut.
Sp har det vet jag.
Så nu får vi se vad som händer...är inte ensam om bekymren då han på samma dag besökte en H8 till i närområdet :???:

   TS
Avatar Fallback

Re: Matarhjulsmotorproblem Poclain

matti  
#175872 Nån annan som varit med om lagerras på poclain 780cc matarmotorer? Ena motorn på vårat 758 skar ihop i förra veckan. Yttre lagret var skuret. ca 8000h. Blev att sätta dit en ny motor. Är detta vanligt?
Borde man byta lagren i den andra motorn innan den skär?

Avatar Fallback

Re: Matarhjulsmotorproblem Poclain

novis??  
#175875 lager ras har ja aldrig haft woodkingen gick12000 men byttetätningar gjordes.dom senaste poclainen har bara gått5000

Användarvisningsbild

Re: Matarhjulsmotorproblem Poclain

finskpinne  
#175892 Jag har inte haft nått problem med lagrena i mina poclain 398cc. En kolv sade upp kontraktet vid 9500 timmar men inget annat problem har jag haft...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).