Skördare

Lillebror

815 inlägg 353170 visningar 47 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Lillebror

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#381211
rikard_e skrev:Det blir mäkta fint efter dig.
Grymt fin skördare, är inte det minsta avundsjuk :wink:


Ja, det är en fin maskin. Snart 24 år gammal och inte 1000 timmar på mätaren än gör den ganska unik, kanske Sveriges minst använda skogsmaskin.

Den har blivit mitt entusiastfordon och vårdas ömt.

Avatar Fallback

Re: Lillebror

rikard_e  
#381244 Det lär det vara med dom få timmarna. Riktigt kul att få hitta en maskin i det skicket.

0470 och 570 är två maskiner som skapar ett starkt viljaha-begär, hade passat mer än perfekt att ha innan traktorn i dom jobbet jag gör.

Kul att se hur du tar hand om den :grin:

Avatar Fallback

Re: Lillebror

Jim_90  
#405424 En kusin till lillebror. Prototyp som skall visas på finn-metkomässan
http://www.nettikone.com/omavalmiste/4x4/1547428

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

svampbob  
#405453
Jim_90 skrev:En kusin till lillebror. Prototyp som skall visas på finn-metkomässan
http://www.nettikone.com/omavalmiste/4x4/1547428


Den såg riktigt trevlig ut. Jag såg att det är samma återförsäljare som för Kinetic skotarna. Vi får hoppas på att kvalitén är bättre på skördaren.

Avatar Fallback

Re: Lillebror

Jim_90  
#405468 Ja den ser trevlig ut med höj och sänkbara akslar samt hytt som snurrar.. maskinen tycks vara finsk.

Avatar Fallback

Re: Lillebror

Jim_90  
#405470 Forskade lite fick fram ur annonsen att de ställer upp maskinen på avdelning 540 så jag gick igenom mässan och hittade att på avdelning 540 hittar man BILKE / LEHTONIEMEN METALLI OY
Ni känner väl till bilke vedprossesorerna. Tydligen har de hittat på nåt nytt.

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

Dalbonnen  
#409207 Hej någon som har koll på vad en 470 väger ungefär

Avatar Fallback

Re: Lillebror

Bentas  
#409210 Enligt broschyr 4700 kg

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

Dalbonnen  
#409219 Tack då kan jag hämta den på Trailern till 5 tons grävmaskin.istället för lastbil :-BD

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

Dalbonnen  
#410775 Vad gör man åt att pendlingen från sjunker när man står och jobbar något vanligt fel?

Avatar Fallback

Re: Lillebror

Bentas  
#410929 Problem med nivelleringen eller.....?

Du får berätta mera om dina problem.

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

Dalbonnen  
#410999 Japp tror jag hittade felet idag låg gummi rester i niveleringsblocket i chock ventilera mm inte hunnit prova än men hoppas

Användarvisningsbild

Re: Lillebror

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#411138
1475701747_img_3351.jpg
Börjar få svår skogsabstinens! Lägger in en bild sen i våras och längtar lite till :sad:

Avatar Fallback

Re: Lillebror

Blondin 750  
#411162 Samma här, men det är nära nu. Och bilden gör ju bara att suget ökar... :-BD

Avatar Fallback

Re: Lillebror

john85jj  
#411285 Angående problem med niveleringen, så är det vanligt med inre läckage i blocket till niveleringen. Det fanns iaf tidigare en renoveringssats.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).