Skördare

Eme eller minispak??

23 inlägg 15000 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Eme eller minispak??

221  
#139849 Har "kortade" spackar o klippta fjädrar, men är nog stolen och jag som inte är riktigt vänner. är ju tyvärr inte steglös tjustering.

ja man kan ju alltid hoppas:) men tror tvärr inte de..

Avatar Fallback

Re: Eme eller minispak??

skogshasse  
#140376 hej på er alla vad är det för skillnad på eme och minispak har någon bilder att lägga in

Användarvisningsbild

Re: Eme eller minispak??

Lill Junior  
#140405
skogshasse skrev:hej på er alla vad är det för skillnad på eme och minispak har någon bilder att lägga in


Här finns de 2 bilder på EME spakar, både gamla & nya.

Användarvisningsbild

Re: Eme eller minispak??

Lill Junior  
#140522 viewtopic.php?f=10&t=9337&start=15

Avatar Fallback

Re: Eme eller minispak??

valmet 901  
#140560 Här är en bild på minispakar, http://212.112.179.25/images/16/1663278049.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Eme eller minispak??

jogge77  
#142838 Hej, jag kör en 901.4 med minispakar och jag tycker då inte att det är några bekymmer att komma åt knapparna på paletterna.. Så jag ger två tummar upp för minispak :)

Användarvisningsbild

Re: Eme eller minispak??

Jimmy Jonasson  
#192966 Hej på er, väcker nytt liv i denna tråd. Har kört EcoLog nu några veckor och tycker dom minispakarna fungerar riktigt bra. Är Komatsus lika undrar jag? På EcoLogen är det 5 knappar på varje spak (förutom utskjut och aggragat öppna/stäng såklart) . Mellersta knappen på vänstra spaken är sågen och mellersta på högra är automatiken. Sen kan man välja vilka funktioner man vill ha på resterande. Riktigt bra tycker jag som gammal Valmetförare med Emespak! Så jag har:

Vänstra:
-Mata fram
-Mata back
-SÅG
-Pulsöppning
-Tilt ner

Högra:
-Massaved (förinställd längd)
-Barrmassa (vid trädval gran - 4 m) Dubbeltryck: Brännved 4 m
-AUTOMATIK
-Modul upp
-Modul ned

Skulle va geschwint om det gick att ha samma nu när man är inkörd på det :) Fick iaf ner 416 m3 igår på det viset ;)

Användarvisningsbild

Re: Eme eller minispak??

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202890 hittade en kul sida: http://www.caldaro.com
det är dom som tar hem spakarna till JD:s E maskiner så det borde ju gå o bygga så man kan få andra spakar dom verkar ju ha en hel uppsjö med olika varianter o massvis med knappar sen är det väll en prisfråga oxå :-)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).