Avverkning (slutavverkning)

SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

113 inlägg 48947 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

machonisti  
#468831
JohannesG skrev:Nu ökar väl tyvärr allt hat mot stora maskiner :sad:
Om nu kedjehoppet inte var planerat och jag varit ansvarig för programmet hade jag begärt omstart och gjort om duellen nästa dag så alla säkert är utvilade. Men detta Är TV och har därmed inte så mycket med verkligheten att göra.

Nämen johannes, Det här ha ja ju sett på TV, Förstår du väl? VA

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

Äboda  
#468834 Efter att ha sett några dueller känns det som om resultat är mer fixat än en match i American Wrestling.

Användarvisningsbild

Re: SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

halvproffs  
#468837 Känns som ett barnprogram för mig. Kommer inte att titta på det nästa gång.

Användarvisningsbild

Re: SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

Vardon  
#468845 Man får njuta av att det var både maskiner och motorsågar, saknade dock ljud...

I övrigt var det väl ganska riktigt, de sa de väl iofs oxå i ingressen, att det tävlas på olika villkor...

Sen ska man väl komma att huggarna kan väl nästan inte få det bättre...

Användarvisningsbild

Re: SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

Vardon  
#468847
halvproffs skrev:Känns som ett barnprogram för mig. Kommer inte att titta på det nästa gång.


Ja det håller jag med om, iofs kan det väl vara intressanta besök de gör, men då känns landet runt ungefär lika relevant....

Användarvisningsbild

Re: SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

loppan  
#468851 Vlken teater.Brossling gör räknas in i tiden.
Annat hade de vart i granskog.

Användarvisningsbild

Re: SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

Mowi850  
#468855 Stor besvikelse. Han ju knappt se vad dom gjorde det hela kändes väldigt rörigt.

Användarvisningsbild

Re: SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#468863 Dom tio bästa "huggarna" i sverige!! Hahaha... Vilken flopp...snacka om redigerat o vinklat!! dom fippla med sina "säkra" hörn å det hände det knappt någonting! å ändå vann dom... Hahahahaha... man skrattar ju så man blir harmynt på kuppen! :-)

Användarvisningsbild

Re: SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

anersimyra  
#468874
1503176871__img3742.jpg
1503176708__img3726.jpg
1503176608__img3723.jpg
1503176944__img3720.jpg
1503176300_imgp6166.jpg
1503176904__img3705.jpg
Så det var i dag den där duellen var. Själv ägnade jag dagen åt betydligt trevligare saker. Det blev en tur till getåravinen, därtill gjordes lite trevliga fynd i skogen.. :ymparty: :-bd

Avatar Fallback

Re: SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

Ferguson system  
#468875 Fine bilder @anersimyra :-BD
Er det perkins 6'er i stegamajorn?

Avatar Fallback

Re: SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

Palakangas  
#468880 Getåravinen, jag vill minnas om tågolyckan i Getå. Kunde det vara i närheten?

Användarvisningsbild

Re: SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

JensSkoog  
#468882 Så jag gick inte miste i något??

Tänkte jag skulle titta på det, men ingen av mina döttrar var
hemma, så jag fann inte ut hur man skruvar på TV¨n :oops: :oops:

Avatar Fallback

Re: SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

Ferguson system  
#468883 Nei, du gikk ikke glipp av så veldig mye.

Användarvisningsbild

Re: SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

anersimyra  
#468885
Palakangas skrev:Getåravinen, jag vill minnas om tågolyckan i Getå. Kunde det vara i närheten?
Ja, det är där olyckan skedde. Men tåget brakade inte ner i ravinen, det var en lastbil som skadat en viadukt som förorsakade olyckan. Tåget föll inte mer än drygt tre meter ner från spåret.

Användarvisningsbild

Re: SVT Duellen, 10 skogshuggare vs skogsmaskin

Vardon  
#468886
anersimyra skrev:
Palakangas skrev:Getåravinen, jag vill minnas om tågolyckan i Getå. Kunde det vara i närheten?
Ja, det är där olyckan skedde. Men tåget brakade inte ner i ravinen, det var en lastbil som skadat en viadukt som förorsakade olyckan. Tåget föll inte mer än drygt tre meter ner från spåret.


Vilken Getå olycka avses? Den i oktober 1918 så var det väl underminerad banvall... Det är väl den som satt Getå på kartan, fortfarande värsta järnvägsolyckan i Sverige.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).