Avverkning (slutavverkning)

mitt träd- cringe

17 inlägg 9452 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

mitt träd- cringe

ForestOps  
#458159 Det här är mitt träd. Det finns många likadana, men det här trädet är mitt.
mitt träd är min bästa vän, det är mitt liv. Jag måste värna om det precis som jag måste värna om mitt liv.
Utan mig, är mitt träd värdelöst. Utan mitt träd, är jag värdelös. Jag måste vårda mitt träd väl. Jag måste göda mitt träd mer än alla andra träd i skogen. Mitt träd måste växa snabbare än alla andra träd.
mitt träd och jag är de enda som räknas i skogen. Inte ljudet av andra träds löv i vinden eller andra träds bark.

Tillsammans med mitt träd vet jag att alla andra träd är värdelösa.
mitt träd är en människa, precis som jag. För det här trädet är mitt liv och därför ska jag lära känna det som en broder, jag ska lära mig dess svagheter, dess styrkor, dess stam, dess grenar samt vartenda löv. Jag ska hålla mitt träd rent och även när jag tvättar mitt träd kommer vi att bli en del av varandra.

Inför min motorsåg svär jag detta. Mitt träd och jag är beskyddare av varandra. Vi är mästare av den här skogen och vi är räddare av mitt liv. Så ska det vara till alla andra träd är utrotade och det inte finns ett enda barrträd kvar utan bara fred!


Senast redigerad av ForestOps tis 06 jun 2017, 17:52, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: mitt träd- cringe

filijox  
#458162 Då ska jag planka in i din skog och såga ner ditt träd, för jag vill ha ved, men tycker det är för dyrt att betala för den. :roll:

Avatar Fallback

Re: mitt träd- cringe

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#458163 Så du håller på med modelljärnvägar?
Har du några riktiga träd?

Användarvisningsbild

Re: mitt träd- cringe

ForestOps  
#458164
filijox skrev:Då ska jag planka in i din skog och såga ner ditt träd, för jag vill ha ved, men tycker det är för dyrt att betala för den. :roll:


tyvärr har vi ju allemansrätten i vårt land så du behöver inte planka in i min skog! :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: mitt träd- cringe

ForestOps  
#458165
Röjkvist skrev:Så du håller på med modelljärnvägar?
Har du några riktiga träd?


såg faktiskt inte att det var en modelljärnväg förrän du skrev det! men antar det här inlägget bara blir mer bringe nu! haha :-bd \:d/

   TS
Avatar Fallback

Re: mitt träd- cringe

tallen100  
#458166 :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: mitt träd- cringe

ForestOps  
#458172 är det fler än jag som har ett favoritträd?

   TS
Användarvisningsbild

Re: mitt träd- cringe

rokon  
#458174 Här är länken till den rättmätiga ägaren av Forestops http://forestops.jrpltd.com/

Användarvisningsbild

Re: mitt träd- cringe

ForestOps  
#458176
rokon skrev:Här är länken till den rättmätiga ägaren av Forestops http://forestops.jrpltd.com/


fy fan de har stulit mitt forum namn :d :oops: :mrgreen: :((

   TS
Användarvisningsbild

Re: mitt träd- cringe

ForestOps  
#458187
rokon skrev:Här är länken till den rättmätiga ägaren av Forestops http://forestops.jrpltd.com/


tror du att det går att hävda copyright på mitt smeknamn? :d

   TS
Användarvisningsbild

Re: mitt träd- cringe

ForestOps  
#458233 det finns många namn, men bara ett namn som är mitt. hur vågar någon kanadensik fjant stjäla det? de måste omedelbart känna av vreden från mitt träd!

   TS
Avatar Fallback

Re: mitt träd- cringe

tallen100  
#458239
ForestOps skrev:
filijox skrev:Då ska jag planka in i din skog och såga ner ditt träd, för jag vill ha ved, men tycker det är för dyrt att betala för den. :roll:


tyvärr har vi ju allemansrätten i vårt land så du behöver inte planka in i min skog! :wink:

Inte så högt :-$ , låt han tro att han plankar in, blir mer spännande då... :wink: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: mitt träd- cringe

ForestOps  
#458248 jag kom helt plötsligt på att mitt träd står på tomtmark. det betyder att salthagel i röven är vad som väntar den som försöker skada mitt träd.

och den som mot alla odds lyckas hugga ner mitt träd har en 32 gram skinande blyslug att vänta sig...

nu blev det lite mer spännande, @tallen100.....

föresten hur vågar du hedra ett vidrigt barrträd med ditt forumnamn i en tråd där vi alla älskar lövträd? :shock: :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: mitt träd- cringe

tallen100  
#458303
ForestOps skrev:föresten hur vågar du hedra ett vidrigt barrträd med ditt forumnamn i en tråd där vi alla älskar lövträd? :shock: :grin:

Vet inte hur jag tänkte :grin: , men gillar inte att kratta löv..

Användarvisningsbild

Re: mitt träd- cringe

anersimyra  
#458312 http://www.expressen.se/gt/trad-slungad ... l-sjukhus/ Här var en som nog inte gillar " sitt träd ".. :D

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).