Avverkning (slutavverkning)

Publika publiceringar avverkningar...

1 inlägg 5767 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Publika publiceringar avverkningar...

Skogsvaktaren  
#453955 Publika avverkningsanmälningarna till aktivister och alla särintressen i hela världen skall och måste upphöra.
Det strider mot den personliga integriteten och mot datainspektionens åsikter.
Markägaren äger jord och skog och ska ha full förfoganderätt för att vara miljöräddare och binda mera koldioxid.
Därför ska inte myndigheter och dras allierade särintressen kunna stoppa avverkningar som är bra för vår klimatnytta.
Miljö och artskyddet baseras dessutom på okunskap och felaktiga godtyckliga grunder.
Finns heller ingen anledning att ha 6-veckors regeln kvar bara för att Skogsvårdsstyrelsen idag saknar kompetens.
Därför är det dags att avskaffa kravet på avverkningsanmälningar.
Skogsmyndigheten saknar kompetensen, skogsägarna har själva högre kompetens och erfarenhet med skötsel av skog, det är skogsägarens ansvar fullt ut att sköta den ärligt ägda skogen.
Skogen tillhör ju ägaren och då kan inte myndigheter och politiska särintressen som inte är sakägare stoppa en avverkning på felaktiga grunder.

Så här kan vi inte ha det, det förstår ju alla.

Publika publiceringar skall istället införas när bidragsförsörjda och offentligt anställda myndigheter vill ha ut lön.
Det är ju faktiskt av stort allmänt intresse att vi skattebetalare och skogsägare kan kontrollera att de verkligen gör rätt för sig och inte bara lämnar springnotor efter sig.
Det är vi skattebetalares gemensamma skattepengar som det talas om här till skillnad från markägarens skog och dessa pengar ska ju självfallet inte slösas bort på klåfingriga byråkrater eller aktivister som inte kan få ett hederligt arbete gjort, eller som saknar förmågan att skilja på mitt och ditt eller saknar sunt förnuft.

Skattemedel som behövs mer till skola, vård, vägar och rättsväsendet idag.



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).