Avverkning (slutavverkning)

Snikna virkesköpare

35 inlägg 19073 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Snikna virkesköpare

Niiiklas  
#419365 Man kunde ju annars startat en tråd om "snikna skogsägare". För de finns de väldigt gott om, speciellt angående skogsvägar..
Mvh
Timmerbilschauffören.

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Snikna virkesköpare

isteskog  
#419366 Det är bara att starta en tråd, Niiiklas!!! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Snikna virkesköpare

Huggar Herman  
#419577
T Landström skrev:Är det inte så oxå att är man trogen så får man även då bättre bemötande?
Skogen skiljer sig ju inte så mycket mot andra branscher...
Trogna kunder och stora kunder får ju bättre priser...
Men de som alltid ringer runt och jag kronor och ören varje gång dom ska göra något tröttnar man snart på... Det kostar ju pengar att räkna fram ett pris oxå...


Det är ju verkligen så som det borde fungera, men min erfarenhet är att det är precis tvärtom.

Om de är säkra på att ha dig som leverantör blir du nedprioriterad både vad det gäller priser och att få fram maskingrupper i rätt tid. Är du inte trogen så kommer det lockpriser och sockrade erbjudanden.

Det är inget sätt som jag vill jobba att på och önskade att det fungerade annorlunda, men verkligheten är en annan...

Avatar Fallback

Re: Snikna virkesköpare

isteskog  
#419584 I min verklighet med Mellanskog är det inga problem. Jag har själv varit virkesköpare och vet lite hur slipstenen dras ...... :wink:

Avatar Fallback

Re: Snikna virkesköpare

tallen100  
#419597 Kan nog vara både ock, glöm inte att köparen är inte er "kompis på riktigt" :wink: utan han vill göra en bra affär i första hand.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).