Avverkning (slutavverkning)

Julklapp från Södra Skogsägarna

145 inlägg 71410 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Skogsmange  
#202039 Jag tror att alla har AB för södra kräver det. Men det är väl kanske inte så enkelt att man bara förlorar några hundringar när man kursar, ofta kan man ju bli personligen ansvarig ändå. Nu kör inte jag åt södra längre och det är jag inte så ledsen för. :smile:

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202796
Smålandshuggarn skrev:Så nu kan du behålla gården ett tag te. God Jul o hälsa barnen :-bd


Satt och pillade med bokföringen sent en lördagkväll :oops: och upptäckte en summa pengar som kom från Aneby på mitt BG-konto! :grin: Så kan vi inte ha det, antingen PM:ar Smålandshuggarn sitt kontonummer så får han en tidig födelsepresent, eller så försöker vi gemensamt komma på någon/något ändamål som behöver pengarna bättre än en rik skogsägare. 8)

Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#203758 Insändare idag i Skogsland om Södras julklapp.
En yngre förmåga som tänkt sig börja som entreprenör men är nu mycket tveksam!

Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Anteplante  
#208504
Mangan skrev:
axwell skrev:
Mangan skrev:Det tackar vi skogsägare för.


Skogsentreprenörernas organisation borde visa sina "muskler", eller finns det för många svartfötter?


Nej, men det finns en del som har läst på om konkurrenslagstiftningen. Det ligger inte i samhällets intresse att företag som dominerar marknaden går ihop och delar upp marknaden mellan sig. Det är därför det generellt sett är olagligt


Finns många sätt man kan hjälpas åt utan att det är olagligt.

Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Helmer95  
#209265 Förhoppningsvis har södra vart hemma för sista gången för det såg värre ut än efter stormen!

De gallrade och varenda björkjävel, och då menar jag alla, ligger ikullvälta på backen 😡

Nehe får jag bestämma blir det Sydved nästa gång och en viss utav deras entreprenörer man vet är seriös iaf :!:

Användarvisningsbild

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

rocky  
#209276
Helmer95 skrev:Förhoppningsvis har södra vart hemma för sista gången för det såg värre ut än efter stormen!

De gallrade och varenda björkjävel, och då menar jag alla, ligger ikullvälta på backen 😡

Nehe får jag bestämma blir det Sydved nästa gång och en viss utav deras entreprenörer man vet är seriös iaf :!:


Har dom blåst ner?

Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Helmer95  
#209635 Nej alla är sågade 😡 vissa apterade till och med :cry:

De körde ju sönder bilvägen till farsan, de var hos hans granne, och hade inte ens tagit reda på om det bodde någon längst bort! Södra motiverade först med att de inte bodde tillräckligt många i andra änden för att laga 😡 Men efter att ha ringt min morbror, som sitter i förtroenderådet, lagade de den lite halvdant...

Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#209638
Anteplante skrev:
Mangan skrev:
Nej, men det finns en del som har läst på om konkurrenslagstiftningen. Det ligger inte i samhällets intresse att företag som dominerar marknaden går ihop och delar upp marknaden mellan sig. Det är därför det generellt sett är olagligt


Finns många sätt man kan hjälpas åt utan att det är olagligt.


Och en hel del som är olagligt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Konkurrens ... A4nsningar

Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Anteplante  
#209742 Sant, ursäkta! Förstod inte innebörden av svartfot. Naturligtvis är just det axwell menar olagligt, som du mycket riktigt påpekar.

Användarvisningsbild

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

towes  
#220006 Artikel i skogsaktuellt som har med trådens ämne att göra.

http://www.skogsaktuellt.se/?p=42466&pt ... nspecified

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).