Avverkning (slutavverkning)

Får timmerbilarna köra över min tomt?

5 inlägg 3999 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Får timmerbilarna köra över min tomt?

Jonathan  
#139370 Hej

Jag bor i en villa ute på landet där ett par av grannarna låtit avverka skog den senaste tiden. Nu har timmerbilarna börjat köra rakt över min tomt på den väg som bland annat löper över min fastighet. Vägen mynnar ut på två stället, så de behöver egentligen inte använda den.

Jag har inte blivit tillfrågad från Holmen om de får utnyttja min väg och det finns heller inga servitut på fastigheten. Vägen är en liten grusväg som inte alls är dimensionerad för tung trafik och blir därför snabbt sönderkörd.

Får de verkligen göra såhär?


Mvh Jonathan



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Får timmerbilarna köra över min tomt?

Mad  
#139381 Låt den bli sönderkörd och begär ersättning reparation = du får en nygrusad väg.
Kanske inte det bästa alternativet......

Avatar Fallback

Re: Får timmerbilarna köra över min tomt?

Jonathan  
#139382 Nu kör jag ju inte SUV till vardags, så det räcker gott med att de sprider stockar och skit efter sig på vägen som man får stanna och plocka upp. Annars hade det väl varit ett alternativ.

   TS
Avatar Fallback

Re: Får timmerbilarna köra över min tomt?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#139386 Säker på att det inte finns rättigheter? Ring Holmens lokalaste kontor, och ta ett snack. Har de gjort fel så fixar de nog till din belåtenhet.

Användarvisningsbild

Re: Får timmerbilarna köra över min tomt?

Skogshuggarn  
#139387 Förtydliga!.

Är det din fastighet som saknar vägservitut, eller grannfastigheten där avverkningen sker?.
Du har inte försökt att snacka med åkarna om att köra den andra "utfarten"?.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).