Repris då, höger sida. Inget att säga om det mer än att plåten passades in och skruvhålen hamnade rätt och att efter att ha tränat på vänstersidan så tog det inte lång stund att få ihop. Ser faktisk väldigt mycket mer ut som en bil med golv i, tror det är ganska praktiskt att ha också. Nå än sitter de inte fast för gott, mer borrning, svetsning av profilerna på undersidan och så rostskydd, sen kan jag svetsa fast dom.



Hade alltså tid över och bankade till en profil, den som skall sitta under hålen för säteshaken. Hann med den ena. Ändarna skall bearbetas och göras täta, sen är det en till.


Dags sen för noggrann inmätning av hålraderna för att sätet, borrning av dessa och så borrning för skruvarna till B-stolpens fotplåt. Det finns alltså inga skenor för sätet, bara en rad hål i golvplåten där en hake på var sida hakas i i lämpligt hål.

2 kommentarer | Läst 1817 ggr

Mer om bloggaren

Användarvisningsbild

totte

Huggarmästare

Blev medlem: lör 29 mar 2008, 01:23

Tottes blogg
Den här bloggen har handlat rätt mycket om renovering av småmaskiner. Har hittills skrivit om en Gilson snöslunga från 1977 och en dito från 1971. En från 1981 har nu ersatt 77:an som bruksmaskin. Renoveringen av en gammal tvåhjulstraktor av något oklart urprung blev klar våren 2010. 2CVtrac, min lilla traktor med Citroënmotor blev någorlunda klar våren 2012.

Projekt Emilia, en Citroën 2CV från 1955, som jag skrivit mycket har jag nu lämnat över i andra händer.

Så blir det nog fortfarande mest om det jag håller på med i vårt nya hem i Skåne.

Lite motorsågar, vedhantering och sådant blir det ibland och sen så pladdrar jag på lite mera allmänt ibland när lusten faller på. Inte mycket till skogs-blogg alltså, men det är frivilligt att läsa som tur är :D

Kommentarer

av Blivande snickare ons 16 apr 2014, 13:16
Hade alltså tid över

Det kommer du inte att bli bortskämd med nu som pensionär :mrgreen:

Hur tunt är golvet :?:
av totte ons 16 apr 2014, 13:42
Ha! Golvet är 1,2 mm plåt, originalgolvet är 0,7 men med pressade räfflor.