av
totte fre 14 okt 2011, 12:40
En liten sammanfattning då av provturen: Det gick i stort sett enligt förväntan, rullar på fint och jämnt. Just när jag filmade gick det nog kanske 8 km/tim. Då körde jag på tvåan, hade trean i vid ett tillfälle, men det kändes lite fort på min skumpiga infartsväg. Vågade inte ut på landsvägen i mörkret, har inga baklysen installerade än. På ettan kryper den ganska lagom långsamt tror jag. Det som kändes mycket bra var hur exakt och precis styrningen känns, ingen känsla av dålig kontroll.
En justering är redan gjord, böjde ner handgasspaken några cm, den satt så nära ratten att det tog i med grova handskar på. Sen återstår att kalibrera varvräknaren, den funkar men visar för mycket just nu och så behöver jag göra nåt åt belysningen på den, glimmar så svagt att man inte ser den i mörker. Detaljer alltså, några stora ombyggnader och justeringar avslöjades inte på den här turen, som väl varade i en kvart.
Känslor? Ja svårt att beskriva, för att ta en vanlig klyscha. Alla ni som provkört ett projekt som just slutförts så långt känner igen känslan av jubel blandat med ängslan, jubel över att det rör sig och går bra, ängslan i väntan på den stora smällen nånstans i maskineriet, lättnaden och den enorma tillfredsställelsen när man rullat in i garaget igen utan att något gått fel. Sen står man där bara i minuter och glor på sin skapelse.