Peter Fasth var ute o mätte o hade sig på H8an idag.
Inget fel konstaterades, det mättes tryck o läckolja mm.
Det monterades backventil på läckoljeledningen så inga tryckspikar ska kunna nå motorn bakvägen.
Våran H8 får agera testrigg med den konstruktionen.
Det är så att det är en helt ny motor från Poclain, inte identisk med den gamla.
Den verkar väldigt känslig i packboxarna.
Det ger sig, det är ett test för och se om rasen upphör.
Troligtvis behöver Poclain bättre på kvaliten på motorerna.
Lite lustigt att en äldre motor är bättre och tål mer??
Jaja det är inte första gången det sparas in på kvalitet i komponenter.

Själv har jag kört H14 själv idag, kom iväg lite sent pga en halvt ofrivillig sovmorgon.
Var skönt isängen imorse, samt fått nackvres...
Jaja det brukar iofs ge sig på några dagar,,,,
Huggningen gick bra idag, körde en mosskant, mjukt o gungigt, men riset bar upp bra.
Imorgon blir det o köra själv med,,,,helgen blir det att ägna åt ungarna, frugan jobbar,,,ska höra lite snällt med äldsta dottern så hon kan ta Moa på lördag så man kan släppa Astor en sväng.

2 kommentarer | Läst 2349 ggr

Mer om bloggaren

Användarvisningsbild

masterchief

Moderator, maskiner och entreprenad

Blev medlem: sön 07 okt 2007, 14:05

Bild

Kommentarer

av obantteg tor 06 okt 2011, 21:34
Man ser på bilden att det är en rätt stor maskin ändå, det tror man inte när du skriver om hur du smyger runt i skogen! :)
av masterchief tor 06 okt 2011, 22:02
obantteg skrev:Man ser på bilden att det är en rätt stor maskin ändå, det tror man inte när du skriver om hur du smyger runt i skogen! :)

Det är en rätt stadig klump fakiskt.
Skotarentrepenören påstår den är tyngre o dra med taktortrailen än hans egen Ergo.
Jaja 22,5ton ska den väga.
Smidig är den dock.
Sedan ljuger bilden lite iom maskin står närmre kameran än bilen.