Hela skillnaden:
av Kse ons 24 jun 2015, 15:30
Har dragits med obalans i däcken på Caddyn ett tag nu, ja och så en skruv i ena bakdäcket.
Har inte prioriterat det lilla luftläckage som varit men till slut måste det ju fixas.
På 15 minuter var däcket fixat och monterat, nån balansering blev det dock inte.
Bad ju om balansering av samtliga däck då det varit lite svårt att avgöra varifrån vibrationerna kommer, ibland tydligt i ratten men andra gånger mer bakifrån.
Går bra upp till 90 men sen börjar det skaka, ökar man sen hastigheten till 130 ( ja i teorin alltså) så slutar det vibrera.
Nä någon balansering tyckte dom inte att jag behövde, däremot ett par centrumringar.
Lite skamset fick jag erkänna att jag inte förstår bättre, tycker jag har så på flera bilar utan vibrationer.
Vissa kombinationer av bil och fälg är tydligen känsligare, hjulmuttratna centrerar ju men tydligen inte nog mycket.
Ett par ringar med rätt inner och yttermått fick beställas och med dom monterade går det numera helt vibrationsfritt.
Har inte prioriterat det lilla luftläckage som varit men till slut måste det ju fixas.
På 15 minuter var däcket fixat och monterat, nån balansering blev det dock inte.
Bad ju om balansering av samtliga däck då det varit lite svårt att avgöra varifrån vibrationerna kommer, ibland tydligt i ratten men andra gånger mer bakifrån.
Går bra upp till 90 men sen börjar det skaka, ökar man sen hastigheten till 130 ( ja i teorin alltså) så slutar det vibrera.
Nä någon balansering tyckte dom inte att jag behövde, däremot ett par centrumringar.
Lite skamset fick jag erkänna att jag inte förstår bättre, tycker jag har så på flera bilar utan vibrationer.
Vissa kombinationer av bil och fälg är tydligen känsligare, hjulmuttratna centrerar ju men tydligen inte nog mycket.
Ett par ringar med rätt inner och yttermått fick beställas och med dom monterade går det numera helt vibrationsfritt.
5 kommentarer | Läst 5421 ggr