Det är knappt så man tror det är sant.
av Kse ons 11 mar 2015, 23:40
Tada!
Titta vem som är ute ur garaget!
I Fredags var Pon på besök igen och nu såg man till att maskinen startade, när jag kom hem och testade igår så gick den, i 10 sekunder.
När bromstrycket börjar laddas sjunker varvet något för en sekund vilket är normalt, nu slocknade motorn istället.
Det gick att hålla motorn i liv om man gav mer gas, men så fort gasen släpptes slocknade maskinen.
Motorn gick dessutom rått och ojämnt, kollade av med Ponsse men vi blev inte klokare.
Efter kontakt med Pon som dryftat problemet med en tekniker fick jag order att inte köra motorn mer då det fanns risk för motorskador!
Nått var fel i inställningarna av injektorerna, en kille från Pon dök upp idag och hela kalaset demonterades, för tredje gången.
När han skulle montera och ställa in allt igen så saknades ett verktyg, ett steg i inställningen kunde därför inte göras. Han slog då en signal till föregående servicekille för att höra var det verktyget var, det hade varit borta redan vid förra monteringen och han hade helt enkelt hoppat över det steget!
Ja om det inte var bevisat sen innan så kan man ju nu konstatera att Pon serviceteam i Kiruna är kompletta idioter.
Nu har ni missat lite i historien som jag inte uppdaterat, maskinen startade inte efter första ihopsättningen och man skylde på dåliga injektorer.
Konstigt att en maskin som gått felfritt nu inte startar alls tyckte jag, alla injektorer byttes iaf.
Jag kommer lägga upp hela historien i ett lååångt inlägg när det väl får sitt slut.
Sista chansen i morgon, sen skickar jag maskinen med trailer till Boden 30 mil bort där närmsta Ponverkstad finns förutom den i Kiruna då.
Den räkningen får Pon ta hand om.
Titta vem som är ute ur garaget!
I Fredags var Pon på besök igen och nu såg man till att maskinen startade, när jag kom hem och testade igår så gick den, i 10 sekunder.
När bromstrycket börjar laddas sjunker varvet något för en sekund vilket är normalt, nu slocknade motorn istället.
Det gick att hålla motorn i liv om man gav mer gas, men så fort gasen släpptes slocknade maskinen.
Motorn gick dessutom rått och ojämnt, kollade av med Ponsse men vi blev inte klokare.
Efter kontakt med Pon som dryftat problemet med en tekniker fick jag order att inte köra motorn mer då det fanns risk för motorskador!
Nått var fel i inställningarna av injektorerna, en kille från Pon dök upp idag och hela kalaset demonterades, för tredje gången.
När han skulle montera och ställa in allt igen så saknades ett verktyg, ett steg i inställningen kunde därför inte göras. Han slog då en signal till föregående servicekille för att höra var det verktyget var, det hade varit borta redan vid förra monteringen och han hade helt enkelt hoppat över det steget!
Ja om det inte var bevisat sen innan så kan man ju nu konstatera att Pon serviceteam i Kiruna är kompletta idioter.
Nu har ni missat lite i historien som jag inte uppdaterat, maskinen startade inte efter första ihopsättningen och man skylde på dåliga injektorer.
Konstigt att en maskin som gått felfritt nu inte startar alls tyckte jag, alla injektorer byttes iaf.
Jag kommer lägga upp hela historien i ett lååångt inlägg när det väl får sitt slut.
Sista chansen i morgon, sen skickar jag maskinen med trailer till Boden 30 mil bort där närmsta Ponverkstad finns förutom den i Kiruna då.
Den räkningen får Pon ta hand om.
11 kommentarer | Läst 3717 ggr