Så var det Dieselnuttes först besök på provningen, fyller ju tre i år. Gick galant, blankt protokoll, som sig bör på en såpass ny bil. Så nu blir det två års frist till nästa gång.

Nu återstår Opeln, den skall in på tisdag. Den är ju lite äldre, född 93, så där kan man ju drabbas av överraskningar. Lämnade till bilverkstaden ikväll för åtgärd av det lösa krängningshämmarfästet och drivknutsdamaskerna.

Har varit kallt och eländigt i veckan, lite bättre var det idag och det ser ut som om värmen kommer åter till veckan som kommer. Måste få lite bättre fart på vedhuggandet nu, blev klent med det i veckan som gick.

2 kommentarer | Läst 5507 ggr

Mer om bloggaren

Användarvisningsbild

totte

Huggarmästare

Blev medlem: lör 29 mar 2008, 02:23

Tottes blogg
Den här bloggen har handlat rätt mycket om renovering av småmaskiner. Har hittills skrivit om en Gilson snöslunga från 1977 och en dito från 1971. En från 1981 har nu ersatt 77:an som bruksmaskin. Renoveringen av en gammal tvåhjulstraktor av något oklart urprung blev klar våren 2010. 2CVtrac, min lilla traktor med Citroënmotor blev någorlunda klar våren 2012.

Projekt Emilia, en Citroën 2CV från 1955, som jag skrivit mycket har jag nu lämnat över i andra händer.

Så blir det nog fortfarande mest om det jag håller på med i vårt nya hem i Skåne.

Lite motorsågar, vedhantering och sådant blir det ibland och sen så pladdrar jag på lite mera allmänt ibland när lusten faller på. Inte mycket till skogs-blogg alltså, men det är frivilligt att läsa som tur är :D

Kommentarer

av Uvskogen tor 05 maj 2011, 20:31
Som Opel-fantast är jag förstås övertygad om att det kommer att gå bra.
Värmen ja! Såg att du skulle få runt 20 grader nu! Du får väl klyva i bar överkropp och bli brun och fin till "beach 2011" :lol: (det ska jag!)
av totte fre 06 maj 2011, 01:21
Nja jag kör nog vidare med den vita linjen :lol:

Jag gillar också Oplar, problemet med dom här äldre är rosten, man skall ha tur om man hittar en såpass orostig som den vi har. Drivlinan är däremot en liten evighetsmaskin, det bara går. Och så gillar jag den där lite trubbiga nyttobetonade designen, den utger sig inte för och vara nåt mer än den är, ett praktiskt och användbart transportmedel.