Fick tag på en huvudcylinder till bromsen i helgen, en kopplingscylinder från en SAAB, funkar bra här när det inte behövs tvåkretssystem. En annan fördel är att oljeburken inte sitter på cylindern, ansluts med slang, så jag kan placera behållaren där det blir enkelt att komma åt att fylla på.

Kopplingspedalen är inte klar med inkopplingen av wiren än, väntar på svar angående slaglängden från en vanligtvis välunderrättad källa.



Idag kom paketet från DerFranzoze :D Tog 8 dagar, snabbt expedierat, och allt var med, mycket trevligt. Så nu blir det snartdags att låta svetsen vila ett tag och börja plocka ihop motorn, spännande jobb.

Lite mer grejor som behövs nu, 12 V generator och startmotor, den befintliga blir pensionerad. Får ta och lägga ut en annons på Citroënakuten, så får vi se vad som dyker upp på den fronten.

1 kommentar | Läst 1146 ggr

Mer om bloggaren

Användarvisningsbild

totte

Huggarmästare

Blev medlem: lör 29 mar 2008, 01:23

Tottes blogg
Den här bloggen har handlat rätt mycket om renovering av småmaskiner. Har hittills skrivit om en Gilson snöslunga från 1977 och en dito från 1971. En från 1981 har nu ersatt 77:an som bruksmaskin. Renoveringen av en gammal tvåhjulstraktor av något oklart urprung blev klar våren 2010. 2CVtrac, min lilla traktor med Citroënmotor blev någorlunda klar våren 2012.

Projekt Emilia, en Citroën 2CV från 1955, som jag skrivit mycket har jag nu lämnat över i andra händer.

Så blir det nog fortfarande mest om det jag håller på med i vårt nya hem i Skåne.

Lite motorsågar, vedhantering och sådant blir det ibland och sen så pladdrar jag på lite mera allmänt ibland när lusten faller på. Inte mycket till skogs-blogg alltså, men det är frivilligt att läsa som tur är :D

Kommentarer

av Uvskogen ons 09 feb 2011, 08:21
Kul att du får börja "skruva ihop" på allvar :smile: